[Csaladt.] Hunyadytól / 1828-as összeirások

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2009. Május. 10., V, 23:30:39 CEST

Tisztelt Listatagok!
Ezt az összeirást már 2006 nyarán a Mormonoknál
felfedeztük és ekkor az alábbiakat irtam ezzel
kapcsolatban a listára, amit ma is tartok:

Kedves Lista!
Az 1828-as összeírásnak a digitalizálását

egy USA-beli hölgy elkezdte még a 90 években

és vagy 10-15 vármegyének el is készítette a

"digitalizálását" valahol Ohio államban.

Ez azt jelentette, hogy legépelte tele hibával

falunként az összeírtakat, mivel egyrészt nem tudta

olvasni a Kurrent írást másrészt a hölgy

amerikai lévén, neki az hogy Kiss vagy

Horváth semmit nem jelentett.

Becsületére legyen mondva keményen

dolgozott a témán.

A mormonok a gépelt listákat megvásárolták.

Én pár mikrofilmtekercset lekérve

Abauj, Temes, Szeben stb megyéket

megnéztem. Még így hibásan is nagy

segítség, mert nem kell a neveket

bogarászni és gyorsabban végig lehet nézni

egy-egy vármegyét.
Úgy tudom a MOL a közeljövőben

ennek az összeírásnak a digitalizálását

is tervezi és az 1715-ös összeírás stílusában

DVD-n megjelenteti.

üdv.
Hunyady Laci

Talán még annyit, hogy a hölgy neve