[Csaladtortenet] RE: Családtörténet kérdés

Kovács Endréne keresone at freemail.hu
2004. Már. 30., K, 13:49:54 CEST

Kedves Norbert!

Van Samu- ház Hmvhelyen a Mátyás u. 8. sz. klasszicista stílusu
nagyon szp epulet. Ugy tudom most semmire sem hasznaljak. A
tortenetenek utana fogok nezni. Sajnos nem soket tudok rola.
Egyidoben le akartak bontani es csak nehezen lehetet megmenteni.
Nem tudom itt lakik-e meg, de van:
 Samu Katalin (Hmvhely. 1934. nov. 21.-) szobrászművész. Borsos
Miklós tanítványa volt. Szép szobrai vannak. Keresek még majd róla
adatot.

A telefonkönyvben: (06-62)
Samu Ágoston piacgazda H. Szabadság tér. 65. Tel.:238 336
samu Ágoston Szent L. u. 7.  231 614
Samu Andrea  Szent L. u. 7.  231 614
Samu Ferenc automatizálási mérnök Kodály Z. u. 8.  247 693
Samu Imre Sárkány u. 8.  246 210
Samu Imréné Garay u. 9/a  221 137
Samu Józsefné Rákóczi út 41  237 920
Samu Mónika Szántó Kovács J. u. 140  236 716
találtam.

Majd az egyházi anyakönyvekben is fogom figyelni. Egyenlőre a
katolikust nézem (amikor időm engedi), de utána megnézem a
reformátust is.
Egyenlőre ennyit tudok.
Ja, és találtam a Magyar nagy lexikonban egy
Samu Géza (1947. 12.02. kocsola +1990. 10 .06. békésszentandrás
autodidakta szobrászról egy szócikket.

Szinnyei József: Magyar íírók élete és munkássága:
Samu Ferenc (István) Szent Benedk rendi áldozópap és tanár szül.
1859. 12.11. Nagykanizsán.... főgimnáziumi tanár volt Esztergomban,
majd a győri állami főiskolán mint bejáró tanár magyar. latin és görög
nyelvet és hittant tanított.
Samu János ev. ref. főgimnáziumi tanár, S. Ferenc és Török Zsuzsánna
kisbirtokos szülők fia, született 1877. 04. 18. Hmvhelyen. Bp-en az ev.
főgimnáziumban tanitott  ...
Samu József állami képzőintézet igazgató. szül. 1829. 10. 08. Apáczán
(Csanád m.)... vannak szócikkek.
Nem irtam ki az egeszet,c sak ideztem belole. ha erdekel kiírom.
Üdvözlettel. Erzsi