[Csaladtortenet] Kérés

Babcsányi István babcsanyi.istvan at humanoperator.hu
2004. Már. 26., P, 11:32:15 CET

Kedves Kutatótársak!

Először is köszönöm szépen a hozzászólásokat Mátis ügyben, egyelőre még nem
is volt időm mindegyik információ végére járni.
Érdekes Pálmay állítása, hogy a magyorországi Mátisok Erdélyből
származnának, de konkrét adatok kellenének ehhez, hogy tényként lehessen
elfogadni, annál is inkább, mert a Csallóközben a Mátis család nagyon ősi
eredetűnek tűnik, s mivel személynévből kialakult családnévről van szó, az
ország több pontján is élhetnek ilyen nevű, egymással rokonságban nem álló
családok.
Rátérve a kérésre.
Már 15 éve kutatom a Koritsánszky családot és a Tomcsányi család Békés
megyei ágát.
Ennyi idő alatt természetesen átnéztem minden fellelhető szakirodalmat.
Most a Felvidéken kutatókhoz lenne az a kérésem (Ildi & Gyurka, számíthatok
rátok?), hogy ha valaki találkozik a Koritsánszky névvel vagy változataival
jelezze nekem. Tudomásom szerint a család Turóc, Nyitra, Pozsony, Liptó
megyékben fordult elő, többnyire evangélikus, de vannak katolikus ágak is.
Tomcsányi családdal kicsit más a helyzet, mivel borzasztó nagy nemzetségről
van szó, leszűkítettem a kutatást Nyitra megyére, ugyanis a békési ág onnan
származik.
Ha tehát Nyitrában sikerülne egy-két Tomcsányit elcsípni, nagyon örülnék
neki. Elsősorban az 1703 körül született Tomcsányi János születését keresem.
Annyit lehet róla tudni, hogy Nyitra megyében született, apja Sámuel volt.
A Tomcsányi család eredendően evangélikus, de úgy láttam, hogy a Nyitra
megyéből származó ágak mind katolikusok, így lehet, hogy a Nyitrai ág is az.

Babcsányi István