[Csaladtortenet] igniczky

Kovács Endréne keresone at freemail.hu
2004. Már. 26., P, 08:22:17 CET

Kedves Kutatótársak!

Keresek olyanokat, akik találkozatak már kutatásaik során az Ignicky ~
Iznicky ~ Izniczkij vagy hasonló írású névvel. Azért vagyok ilyen
bizonytalan, mert nehezen olvasható a kézzel írt anyakönyv. A "g" és
a "z" között azért vacillálok, mert (megpróbálom leírni a megjelenését)
alsószáras betű egyszer, máskor meg inkább a "z"-hez hasonlít.
Tudom van olyan alsó száras betű, ami valamikor "z" volt.
A gondom  következő:
1720-ban találkoztam ezzel a névvel az Alsó-kubinyi anyakönyvben
Patócs névvel együtt, és 1786-ban Hódmezővásárhelyen jelennek meg
az anyakönyvben egy ilyen nevű férfi (Josephus) és Patócs Anna
(gyerekük születik), illetve egy ilyen nevű hölgy (Catharina) és Patócs
Mihály , szintén gyerekük születik. Szeretnék többet tudni róluk.
Mindkét helyen bizonytalan a betűzés. Ráadásul, ahányszor olvasom a
későbbi években (még kb. 10 alkalommal születik gyermekük) egy
kicsit mindig másképpen van írva a név.
Elnézést a körülményes, hosszú levél miatt.
Előre is köszönök minden segítséget:
Erzsi