[Csaladtortenet] Medveczky

Kovács Endréne keresone at freemail.hu
2004. Már. 26., P, 07:43:40 CET

Kedves Ildi!
Amit tegnap küldtem azt sem kaptátok meg?
Jó hír, hogy megtaláltam, amiről azt hittem nincs meg. Okolicsányiakat
kerestem, és akkor akadtam e következőkre:
Régi magyar földrajz · / · Vályi András: Magyar Országnak leírása · / · 2.
kötet · / · H. · / · HENCZELÓCZ.
HENCZELÓCZ. Szabad puszta Zemplén Várm. földes Urai Okolicsányi,
és Sztáray Uraságok

Régi magyar földrajz · / · Vályi András: Magyar Országnak leírása · / · 3.
kötet · / · V. · / · VOLYA.
 VOLYA. Laborcz Volya. Tót falu Zemplén Várm. földes Urai Gr. Sztáray,
Okolicsányi, és Natafalusi Uraságok, lakosai orosz vallásúak, fekszik
Sztarához n. k. 1/2, d. Natafalvához fél, é. Õrmezõhöz is fél órányira;
határja 2 nyomásbéli, gabonát, zabot, árpát, és búzát középszerûen
terem, erdeje tõlgyes, mezeje térséges, és lapályos, fövenyes is,
réttye elég, Laborcz vizének áradásai rongállyák, piatza Homonnán
van 1 órányira.

Régi magyar földrajz · / · Fényes Elek: Magyarország geographiai
szótára · / · K. · / · Krivostyány
 Krivostyány, Zemplén v. tót-orosz falu, Sztára fil., 209 romai, 205 g.
kath., 24 zsidó lak., 147 hold szántófölddel. F. u. gr. Sztáray, Szirmay,
Okolicsányi. Ut. p. N. Mihály.

Zamutó, tót falu, Zemplén vmegyében, hegyek lábainál egy széles
völgyben, Varanóhoz nyugotra 1 1/4 órányira, ut. p. Eperjes. Határa
tehet 5000 holdat, mellybõl 3000 h. erdõség, 29 4/8 urbéri telek és 40
zsellér után 1100 h. szántóföld és rét; a többi majorság. Szántóföldei
lassan emelkedõ partokon és rónaságon, rétjei hegyekben vannak,
merõ irtásokból állván. Földe felette ritka, minélfogva a földekbe igen
mély barázdákat mos az esõ, fõleg a zabot termi, de jó müvelés
mellett buzát is terem. Két patakmalma nem sokat ér. Lakja 260 romai,
240 g. kath., 280 evang., 30 zsidó. Határában van egy opálbánya,
mellyet most 30 f. haszonbér mellett egy kassai polgár tart. A hegyek
közt patakjában pisztrangot halásznak. Van itt derék szeszgyár, és
csinos lakházat jeles kerttel épittetett ide Klobusiczky József, mint
Okolicsányi János veje, de örökösei elhagyták pusztulni, valamint a
szõlõt is. Birják a falut gr. Sztáray Ferdinand mint feleségétõl
Klobusiczky Mathildtõl született leánya gyámja, Okolicsányi Luczián, és
gr. Barkóczy. Az 1831-ki paraszt-lázadás ismeretes.

 Kösözönm a biztatást4 Sikerrel jártatok?
Üdvözlettel Erzsi