[Csaladtortenet] Erdelyi Matis csaladok

Kocs Janos kocs at rdsbv.ro
2004. Már. 25., Cs, 07:32:17 CET

Megneztem a Palmay-ban, a Marostorda varmegye nemes csaladjai kotetben
csak a Matyus (kibedi) szerepel a 88. oldalon, ellenben a Haromszek
Nemes Csaladjai kotetben a 296-297. oldalakon hosszasan bemutatja a
hatolykai es kezdiszentleleki Matis-okat. Egy par generacios szarmazasi
ag is fel van tuntetve.
Szoval, Palmay szerint a Matis-ok Hatolykarol szarmaznak, innen kerult a
csalad elobb Szentlelekre, Markosfalvara, Szentkatolnara es Komollora,
kesobb Magyarorszagra, hol a dunantuli es dunaninneni keruletben
telepedtek le.
Matyus v. Matus, a XV-XVII. szazadbeli okmanyokban: a Matis nev mellett
alias Matyus all.
Ujbol megemlitem, ha esetleg elszalasztottatok volna, a Palmay reprint
kiadasai Erdelyben meg megvasarolhatok a konyvesboltokban, kulon-kulon
is.

Janos - Sepsiszentgyorgyrol