[Csaladtortenet] Stern család

Béla Mihalik mihalikbela at freemail.hu
2004. Már. 23., K, 20:03:04 CET

Kedves Tóth Sándor!

Ükapám Stern Adolf Simon 1872.(08.14.?)-én született Békéscsabán.
1901-ben nősült meg Marosvásárhelyen, ami a békéscsabai szál miatt
csak annyiban fontos, hogy a házassági okiratból (ezen iratban Stern
Adolf reformátusnak van írva) kiderül, hogy szülei:
édesapja: néhai Stern Károly
foglalkozása: szatócs
lakóhelye: Békéscsaba
édesanyja: néhai Kurtág Rozália
foglalkozása: -
lakóhelye: Lugos

Ennyit mit a Békéscsabai szálról tudok, segítségedet előre is köszönöm!

A Matáv telefonkönyvben szerepel Stern Julianna (Szt.István téren
lakik) Békéscsabán. Az interneten kutakodva találtam rá egy
Holokauszt-honlapra, ahol 1-2 Stern is meg volt említve, kiket
elhurcoltak.
Tudunk arról is még, hogy Stern Adolf Simonnak volt egy leánytestvére.
E leánynak fia volt Szász Viktor, ki Rudolftelepen (BAZ-megye) volt
orvos, de volt egy fűrésztelepe és lakása Miskolcon. Felesége Miskolczy
Szidónia volt, fiuk, Szász Pál állítólag hadmérnök volt.

Üdvözlettel,
Mihalik Béla