[Csaladtortenet] Vas megye-Konczol-Slapsi

Béla Mihalik mihalikbela at freemail.hu
2004. Már. 17., Sze, 22:39:56 CET

Kedves Mindenki!

Mint a lista legfiatalabb tagja szeretnék útmutatót kapni
tegezés/magázás használatának terén. Előre is köszönöm!

Kedves Szatványi József Úr!

Igen, a Teleki iratok között őrzött Iszlay iratokról Ön volt oly szíves és
már tájékoztatott az indexfórumon keresztül. Csupán az nem világos
előttem, hogy ezen Iszlay-iratok megtalálhatók, olvashatóak a MOL-
ban, vagy ott csupán egy felsorolást őriznek róluk?

Kedves Könczöl Antal Úr!

Anyai nagyanyám ágán Sopron és Vas megyékből származom.
Szépapám Slápsits/Slápsi András, ki Dénesfán volt kőműves, első
felesége Holtzer Magdolna, második felesége BOGNÁR Erzsébet. Első
házasságából született fia, Slápsi József, kit 1837.augusztus 13-án
kereszteltek Czirákon. Felesége volt Csöndör Rozália (szül.1844.03.12.,
Répcelak), ki 1906-ban már mint VARGA Istvánné szerepel.

Ükszüleim, tehát Slápsi József és Csöndör Rozália 1868-ban kötöttek
házasságot Nicken. Két leányuk született és egy fiuk. Egyik leányuk:
Slápsi Rozália. Nagyanyám szerint e nagynénje Gönczöl/KÖNCZÖL
(mostanra elbizonytalanodtam, hogy annak idején vajon hallás után jól
írtam-e le, hogy Gönczöl?) vezetéknevű férfihoz ment nőül, s két leány
és egy fiú származott e házasságból, kiknek nevére nagyanyám már
nem emlékezett.

Családom eddig általam ismert összekötetéseit a BICZÓ családdal
március 16-ai levelemmel elküldtem a levéllistára (Biczó Emerencia,
nagyanyám anyai nagybátyjának második felesége illetve Biczó János,
dédapám esküvői tanúja).
A családhoz nem tudom hogyan kapcsolódik, de tudomásom van Slápsi
Annáról, aki KENYERI-ből vándorolt ki Amerikába. Ennyit találtam
családtörténetemben mi valami módon kapcsolódik az Ön által közétett
ill. keresett adatokhoz.

Elnézést a hosszabb levélért.
Üdvözlettel,
Mihalik Béla