[Csaladtortenet] Bemutatkozás

Béla Mihalik mihalikbela at freemail.hu
2004. Már. 15., H, 16:42:53 CET

Tiszteletteljes Üdvözletem a Listának!

Idén augusztusban töltöm be a 20. életévemet. Jelenleg az ELTE-BTK-n
vagyok magyar-történelem szakos hallgató. A családban engem
is "félelemmel" vegyes rácsodálkozás vesz körül hobbim miatt. 1993-
ban kaptam szüleimtől a "Királyok Könyve" című kötetet, amely
tartalmazza a magyar királyi családok családfáit. Ez indított el engem a
mindnyájunk által szeretett úton. Persze eleinte csak a királyi családfák
érdekeltek, s csak 1997-ben fordultam a családom származása felé.
Akkor 83 éves apai nagymamám diktálta le mindazt, amire emlékezett.
Sajnos Ő már nincs közöttünk, de nagyon sok mindennel gazdagította
családomról való ismereteimet.

Hirtelenjében, ha szabad, gyorsan végigfutnék azokon a vidékeken és
neveken, ahonnan és akiktől származom:
Apai nagyanyám ágán: Slápsi (Sopron megye-Dénesfa) illetve Keszei,
Csöndör, Varga, Tóth, Nagy (Vas m.: Nick, Vámoscsalád térsége)
családok.

Apai nagyapám ágán: Mihalik (Felsőkamenecz (Kamenec pod
Vtacnikom) és Nagyugrócz (Velke Uherce) Nyitra megyében), Simboch
(Csuklász (Cuklasovce) Trencsén m.) illetve a Papros család.

Anyai nagyanyám ágán: Bolya, Berecz, Sós, Árvai (Pély, Heves megye
ill. Jászapáti) továbbá Szoldán, Cserepkai (Vácrátót) és Danita családok.

Anyai nagyapám ágán: Stern (Békéscsaba), Kurtág (Lugos, ma Lugoj),
Iszlay, Nagy (Kisilye (Ilioara), Maros-Torda megye) és Andorkó, Gábor,
Futató (Vargyas (Varghis) és Magyarhermány (Herculian),
Udvarhelyszék m.) famíliák.

Maradok tisztelettel,
Mihalik Béla