[Csaladtortenet] Jaszvarosi Battlayak

Kocs Janos kocs at rdsbv.ro
2004. Már. 12., P, 14:31:50 CET

Kedves Akos!
Valahogy kerult mar idom egy telefonhivasra...
Sikerult beszelnem a jaszvarosi Battlay Ferdinanddal. Vele kezdtem
hiszen o mar - hivasodnak koszonhetoen - tudhatott valamit az egeszrol.
Tehat:
Battlay Ferdinand (akivel beszeltem) Battlay Gyorgy fia, aki Brassoban
elt es o a 11. gyermeke Battlay Ferdinandnak, aki anno egy nemet ceget
kepviselt a birodalomban. Malmokat epitettek mindenfele. Ez utobbi
Ferdinand (tehat a nagyapa) a Kassa melletti Nyitran van eltemetve. 10
fiu es egy lany-gyermeke volt.
Az oregur - hangjabol itelve - nagyon kedves volt, ot is erdekli a
szarmazasa es szeretne meglatogatni a nagyapja sirjat Nyitran. Talan
ebben kellene segitseg neki.
Telefonon nem tudtam hosszura nyujtani a beszelgetest, de annyit
megigertettem vele, hogy ha levelben ujra jelentkezunk, irja majd le a
neveket is amire meg emlekszik, no meg az evszamokat.
A fia, Dan, aki fomernok volt a vasutnal, a tavaly meghalt, Denise
Gabriela-rol pedig nem kerdeztem, nem akartam tolakodo sem lenni, de
akar az unoka is lehet...
Szoval, kezdheted a levelet... en majd leforditom romanra es a valaszt
majd magyarra. Jo lenne, ha az eddig osszeallt csaladfat (esetleg
kepeket) mellekletkent csatolnad a leveledhez, nem gond a nyomtatas es
talan a postadij sem lesz magas.
Udvozlettel,
Janos