[Csaladtortenet] Spáczay

Sztrányai György sztranyai at vnet.hu
2004. Már. 8., H, 19:53:25 CET

Kedves Jóska!
Most kotortam el másodszor a 20 cm-es havat, és közben arra gondoltam, hogy ha most kellene Záhony (jól emlékszem?) felé autóznunk........Ne csodálkozz, én kotrok, a férjem főz! Cseréltünk, én egyben sportolok, ő meg úgyis haspók, és gyorsabb mint én.
Szóval azért nyárig összejöhet a Spáczay kapcsolat. Mi is próbáltuk elhelyezni az NagyIván féle családfán, de nem lehetett. Azt már nem is tudom, hogy milyen információ alapján jegyeztük föl a Szedlicsna helyet, de kutatását még nem kezdtük el, mert izgalmasabb keresnivalónk van.
Annyit jegyeztünk még fel az 1754-es Nyitra megyei nemesi összeírásokból, ahol Spáczayakkal találékoztunk, hogy Baredensis. Egy helységet kell hogy jelentsen. Megnéznéd a helységnévtáradban???
Addig nem nyugszunk amíg az ős Sztrányay Györgyöt össze nem tudjuk kötni azzal a négy családfával, amelyet kidolgoztunk kettőt kb.1750-től napjainkig, egyet 1810-től napjainkig. Ők a szlovákiai ág. A miék a negyedik, amelyik lejött a Felvidékről de az a probléma, nem tudjuk, hogy honnan jött, csak azt hogy kb.1790 körül született. Az ős Sztrányay György családját 1640-1712-ig ismerjük, van levelünk a fiától 1720-ból, de a lakhelye szerinti anyakönyvben nincs nyomuk.
Mivel Sz.Juliáról tudjuk azt, hogy Majthényi György felesége volt, ezért gondoltuk, hogy talán onnan bekeríthetjük a családot. Eddig azonban nem sikerült. Ez a legizgalmasabb kutatásunk most már elég régen.
Persze ez nem jelenti, hogy az ősanyákkal nem foglalkozunk. Ha elmondom, hogy férjem Kaján, anyám Skonda, nagyanyám Schreiner családait  is már az 1700-as években kutatjuk, akkor talán még te is elismered, hogy foglalkozunk az ősanyákkal, ha eddig csak a kiemeltekkel is.
Szóval az ősvonal mellett "anyázunk" is!
Innen a távolból is simítom ráncaidat, melyek nagyon sok okosságot rejtenek.
Üdvözlettel   Ildi

--------- következő rész ---------