[Csaladtortenet] World Family Tree adatbazis

strombus@axelero.hu strombus at axelero.hu
2004. Már. 8., H, 06:20:03 CET

BOGÁRDI JÁNOSNAK
Köszönöm, hogy felírtál ezzel a címmel és ezen a módon. :-)

A legutóbbi levelemnek a fele valahol elveszett az éterben. Ime:

RUSSU TIBORNAk
Sajnos csak egy Borsos fát találtam, szintén nagyon gyenge. Maria Bors, élt kb. 1821-1866-ban
Magyarországon, Andmoweicben (???). Férje Theodorus Sveda (Sweda, Schweda, Szwedo).
Gyerekük Sveda Ádám 1862. szept. 8 - 1946. jan. 30, Andmoweic. Felesége Mátyás (Mattis)
Barbara. Házasságkötés: 1891. szept. 8, Hibernia, Morris megye, New Jersey.

Ha kell a beküldö, szólj!

A Vancea családhoz sajnos nem találtam még ilyen ócska adatokat sem.

BÁSCH TÍMEÁNAK
Stampf Anna szerepel az "International & Passanger" adatok között. Esetleg az Ellis Islandos
honlapon próbáld megnézni, mert ahol én nézem, ott ehhez is elöfizetés kellene, erre meg ugye
nekem nincs.
Egy fán találtam egy Stampf Endrét szül. kb. 1908, meghalt 1959. július 26., Moss, Norvégia.
Felesége a felsőtárkányról származó Bajzát Julianna (1906-1954) Nem rokon?

Szívós Pál a társadalombiztosítói halotti adatok között szerepel és van egy élő Szívós Pál is, benn
van az amerikai telefonkönyvben (White Pages). Kattints rá a genealogy.com honlapon!

Találtam egy másik elég jó fát, három élő Szívós van rajta: László, Renato és Ádám (ha valaki él,
arról nincs kiírva adat, csak a neve). Ezen a fán az alábbi nevek fordulnak elő leggyakrabban:
Vásárhelyi, Szinyei-Merse, Heinrich, Perczel, Bacsák, Rakovszky, Szmrecsányi, Bíró, Sztáray.
Érdekel valakit?

Az Árbik szerencsére jó ritka név, csak kettő volt belöle. Edmond az International és Passenger
listán szerepel, Frank a telefonkönyvben.

GENEALOGY.COM
A kívánságokat érkezési sorrendben igyekszem teljesíteni, de sajnos rájöttem, hogy annyi időm
sose lesz, hogy olyan alaposan foglalkozzak velük, ahogy illenék. Ezért támadt egy ötletem. Azt
szeretném kérni, hogy nézzétek meg a genealogy.com honlapját. Itt a keresett vezetéknevet beírva
előjön az összes adatbázisukban szereplő összes ilyen névhez tartozó keresztnév (rengeteg !)
(Aztán rá akarják beszélni az embert, hogy vegyen meg ezt a sok-sok adatbázist, sok-sok
pénzért.). Ha nagyon sok név ugrott elő, én csak a magyar keresztnevüeket néztem át Nektek,
(mármint annak, akinek eddig néztem) de ez igen kevés, hisz lehet, hogy angolosan torzítva
szerepel a név (pl. Mike Wendl), vagy az anyakönyvben szereplő latin írásmód szerint, meg persze
az is lehet, hogy a vezetéknév van elírva és még sok más hasonló nevet is elő kellene hívni. Erre
képtelen vagyok! Ezek után ráadásul minden nevet meg kell néznem, hogy van-e hozza World
Family Tree adatbázis vagy csak olyanok, amibe én nem tudok bemenni.  Sajnos inkább több az
amihez nincs a fa, mint amelyikhez van. Minden felbukkanó fát meg kell néznem, hogy van-e
magyar vonatkozása. Ezek után nyithatok ki egy fát és kezdhetek el azon keresgélni. Ha a
számítógép nem homokórázna minden lépés között hosszú ideig, akkor is sok idöbe tellene a
kutatás. De így? Csak Szegő Ágnes Sauerbrun családján egy hétig dolgohatnék és mehetnék
végig a sok vakvágányon, mert semmi háttérismeretem sincs!
Azt szeretném kérni töletek, hogy nézzétek át a bennetek érdeklö neveket és hogy azok milyen
adatbázisokban szerepelnek és nekem csak azt írjátok meg, amelyiknek van fája. Akkor én azt
megnézem. Ha jónak tűnik, letöltöm, ha kell, a beküldő adatait lekérem.
Ne haragudjatok a meghátrálásért, de nem szívesen ringatlak Benneteket hiú reményekbe, vagy
épp az ellenkezője, azt mondom, hogy nincs ilyen vagy olyan adat, közben csak néztem elég
alaposan.
Aki végképp nem boldogul a honlappal, annak megkeresem, amit kell (föleg, ha nem túl gyakori
névröl van szó :-)). Gocsál Istvánnak pl. majd megpróbálom.

Boglárka

UI: Elöreláthatóan holnap lesz utoljára internetes elérhetöségem, utána március végéig nem,
addig elvégezhetitek a házi feladatot. :-)