[Csaladtortenet] Sumacher a balaton felvidekrol (Vaszoly)

Pitecus pitecus at enternet.hu
2004. Már. 7., V, 21:41:32 CET

Kedves Lista!
Az informatikai tudásomat kihasználva publikussá tenném a sumacher generációról szóló kutatásomat.
Mindez Vászoly (Vazul) nevű községből származik.

Sajnos csak 1 napi keresést tudtam a MOL-nál végrehajtani.
1895 utáni kutatásban nagyon nagy segítségemre volt a Pécselyi Önko, melyne kez úton is kifejezném maradéktalan hálámat.

A vászolyi plébános, aki nem is ott lakik, nem igazán mutatott segítőkészséget affelöl, hogy kutathatnék az 1895 elötti anyakönyvi kivonatokban, illetve klf. összegeket helyezett kilátásba. Sajnos személyes kontakt révén megbizonyosodtam idegenekkel szembeni nagyon negatív álláspontjáról. mindenféle összevisszaságokat beszélt, semmi konkrétummal nem bíztatott. A szabadidejét akkor a Nagyvázsonyi templom sekrestyéjének az építése kötötte le.
Ezért nem is kívánom hibáztatni, mert "mit akar ott egy vad idegen"és végső soron Őneki köszönhetem, hogy rávezetett a "magad uram, ha szolgád nincs" szemlélet módra.
A kutatásom nem teljes, mert csak a vászolyi filmeket kértem ki. A dolog pikantériája, hogy Vöröskő iratait is ki kellene kérnem és átlépném a XVIII.századot is vissza irányba. De ez már egy másik kutatónapom lenne.
Az alábbi családneveket lehet fellelni a családfán:

Bor
Édes
Noé
Preininger
Sumacher
Tasner (Tausner)

A családfa Jpeg formátumban megtekinthető a http://w3.enternet.hu/pitecus/sumacher.jpg linken.
Én a Tasner Mária (1887-1916) ágba tartozom. Ő igazából az édesDédanyám.
Általában minden férfi tag földmíves, tehát erről a vidékről jobbágyi felmenőm van.

A "szakértő" kutatók véleményét kérném némi kritikával illesztve. Mit csináltam jól és mit rosszul. Asszem ez okkulás lenne az újaknak is.
Ha tetszik a dolog, akkor a Vigántpedendi, Gyulakeszi, Taliándörögdi és a Kecskeméti részleteket is közlöm.
Kíváncsian várom a véleményetek

Üdv
Pitecus

Bocs a hosszú levélért és a helyesírásért (note-book)
--------- következő rész ---------