[Csaladtortenet] Sztrányay-Dubniczky

Dr. Csillag Gábor csgabor at externet.hu
2004. Már. 7., V, 16:40:29 CET

Kedves Sztrányaiak!

A napokban hozzájutottam egy olyan levéltári "kigyujtéshez", ami a nyitrai
levéltár adatai alapján készült, és a Dubniczky családdal kapcsolatos
adatokat tartalmazza. Sajnos olyan valaki készítette, aki már nem él, így
tole már nem tudok segítséget kérni az adatok kibogozásához. Másrészt az
illeto nem volt igazán körültekinto, mert évszámokat és levéltári jelzeteket
nem tüntetett fel. Két titeket is feltehetoleg érdeklo bejegyzést találtam:
"József özvegye Sztányay Mária és gyermekeik: Magdolna- Dubniczky Imre neje
és Anna 1747"
A másik bejegyzés ugyanez azzal a külömbséggel, hogy István özvegye Szrányay
Mária.....

Mond ez nektek valamit?
A Dubniczky család Trencsén megyére is kiterjedt ,és látom nektek is éltek
ott rokonaitok. Sot az osanyák közlésébol úgy látom, hogy Spáczay Zsuzsanna
Szedlicsányból származik. Gyanítom, hogy ez a falu inkább Szedlicsna
(Trencsén városától dél felé a Vág völgyében Beczkó mellett) lehet. Én már
kétszer jártam ott kutatni, mert a Dubniczky család innen származik(1520-tól
már itt élnek). A mikrofilmüket (ha jól emlékszem Pozsonyben vagy Nyitrán
van) félig átnéztem már. Legközelebb a Spáczayakra is odafigyelek majd.
Falubéli Üdvözlettel :)) :
Gábor