[Csaladtortenet] FW: Boglárkától

Vértesi Tamás vdavid at arrabonet.hu
2004. Már. 6., Szo, 08:19:33 CET

Kedves Kutatótársak!

Itt olvashatjátok Boglárka üzeneteit.

Tamás

-----Original Message-----
From: strombus at axelero.hu [mailto:strombus at axelero.hu]
Sent: Saturday, March 06, 2004 7:02 AM
To: Vértesi

Kedves Tamás!

Köszönöm a postásságot. Ne haragudj, de megint Téged használlak - a
megbízhatóság jutalma.
Remélem, Bogárdi János mielőbb olvassa a listát és felveszi a
strombus at axelero.hu címemet
is tagok közé és akkor már nem szorulok Rád, nem csak olvasni, hanem
írni is fogok tudni.

CSILLAG GÁBORNAK
Makay Erzsébet nevét láttam a fádon. Ismerek egy bajai Makay családod,
vagyis annak a
Szegedre származott ágát. Úgy tudom, hogy valaki közülük foglalkozik is
családfázással.
Érdekesek lehetnek a számodra?

KOCS JÁNOS
A rosarioi rokonsággal kapcsolatban noszogasd az én rokonaimat!
Karácsony óta én sem
leveleztem velük. Akkor nagy izgalomban voltak, utána meg hosszabb idöre
elutaztak, de már
haza kellett érniük. Szerintem a jószándék megvan bennük , de idősek,
ahhoz képest nagyon
aktív életet élnek, rengeteg dologgal foglalkoznak egyszerre és időnként
elveszti a fonalat. Egy
kedves puhatolózó levél nem fog megártani. Ha meg megárt, akkor meg
úgyis mindegy.

VÉRTESI TAMÁSNAK
Hogy ne csak postás legyél. :-)

Rengeteg Wendl van és sajnos hiába írom be a megfelelő rublikába a
Rohoncot, a program
fütyül rá és továbbra is mutatja az összeset. Még csak néhányat néztem
át és egy fát találtam,
sajnos nagyon kevés és gyenge adattal. Ez volt minden:
John Wendl, szül. 1880. május 1. Ausztria, meghalt 1973. márc. 5.
Chagrin Falls, Ohio.
felesége: Bertha Maria Holz, 1883. jan 1. Hamburg - 1974. aug 22.
Chardon, Ohio
házasságkötés: 1974. augusztus 22. Chardon, Ohio

Szülei: Mike Wendl és Clara Schmidt. Nincs helyszín és dátum.

Nem kértem ki a fa beküldőjének adatatait, de ha véletlenül pont kincset
találtam, persze
kikérem, csak szólj.

A Nika családdal kapcsolatban két érdekesebb vonal került elő.

Ez az egyik:

Joseph NIKA and Sophie MESZAROS, both of Kormend, Vas, HUNGARY.
Gyerekeik:
Lajos ("Louis") NIKA. Az első világháborúban az orosz frontról sosem
tért vissza.

Rosalia NIKA szül. 19 Aug 1884 Rabaszentmihaly, Gyor, meghalt. 17 Jul
1973 Marshall,
Harrison megye, Texas. Házasságot kötött: 6 Apr 1907 Frederick "Fritz"
HEINEMANN-nal, aki 26
May 1882 Pecsett született ésmeghalt 18 Apr 1976 Marshall, Harrison Co.,
TX.

Daniel NIKA, felesége Therese. Ismert gyerekeik: Erzsl NIKA, szül. kb.
1944-ben és Ilonka NIKA
szül kb, 1948.

Ferenc ("Frank") NIKA, feleségem Roszi (Rozi?) Roszi 1974-ben Budapesten
élt.

Anna NIKA , férje Lajos KAZAR. Ismert gyerekük: Joseph KAZAR.

A beküldö: Clay L. Brown claybroz at yahoo.com  (2001. dec. 3.)

A másik: (bocs, hogy ezt hagytam így angolul, ahogy van.)

Johann Nika (son of Josef Nika and Maria Klenner) was born August 12,
1886 in Bad
Tatzmannsdorf, Austria, and died March 1963 in Chicago,Illinois. He
married Mary Wolfel on
October 17, 1911 in St. Augustines, Chicago, Illinois, daughter of
Ignatz Wolfel and Rose
Heinisch.

  Notes for Johann Nika:
John Nicka immigrated twice:
1. (misspelled as N...ha Johann), April 6, 1904, age: 18, unmarried, on
the 'Kaiser Wilhelm II',
sailing from Bremen, Germany, and

2. as Nicka Janos, blacksmith, March 16, 1910, age: 24, unmarried, on
the 'Kronprinzessin
Cecilie', sailing from Bremen, Germany, relative back home: mother Maria
Nicka, Tatzmannsdorf

Obviously, he had returned back to Austria between 1904 and 1910, maybe
because his father
died Sept. 19, 1905.

More About Johann Nika:
Military service: Austria.
Religion: Catholic.
Retirement: Pullman-Railroad.

More About Johann Nika and Mary Wolfel:
Marriage: October 17, 1911, St. Augustines, Chicago, Illinois.

Children of Johann Nika and Mary Wolfel are:
i.	+Eleanor Nicka(Nika).
ii.	+John Nicka(Nika).
iii.	+Marie Nicka(Nika), b. March 01, 1912, d. July 10, 1946.

Beküldö: Mary Ann Marek bluesmama58 at yahoo.com  (2002. july 11.)

RUSSU TIBORNAk
Sajnos csak egy Borsos fát találtam, szintén nagyon gyenge. Maria Bors,
élt kb. 1821-1866-ban
Magyarországon, Andmoweicben (???). Férje Theodorus Sveda (Sweda,
Schweda, Szwedo).
Gyerekük Sveda Ádám 1862. szept. 8 - 1946. jan. 30, Andmoweic. Felesége
Mátyás (Mattis)
Barbara. Házasságkötés: 1891. szept. 8, Hibernia, Morris megye, New
Jersey.

Ha kell a beküldö, szólj!

A Vancea családhoz sajnos nem találtam még ilyen ócska adatokat sem