[Csaladtortenet] Gyulakeszi

Pitecus pitecus at enternet.hu
2004. Már. 4., Cs, 22:16:36 CET

>From: "Vértesi Tamás"
>Köszöntök Mindenkit!
>Attila (Pitecus), esetleg írjál települést vagy nevet, talán könnyebben
>jutsz eredményre
>
>Üdvözlettel
>
>Tamás
Hali!

Tamás a jelenlegi kutatásom előkészítésén fáradozok.
Pontosan Gyulakeszi községből (Tapolca mellett 2 km-re) is vannak
származásaim, mégpedig az alábbiak szerint
Nagymamám Rácz Anna (1916-1995) elmondásaiból indulva
Édesapja
Rácz József (1884-1948), Szentbékállán született
melynek szülei:
Rácz János sz:1853 (Joannes Racz és Eliasbetha Eckbauer) és Szabó Anna
sz:1853 (Josephus Szabó és Anna Szalai)

Édesanyja
Varga Rozália (1892-1969), Gyulakeszi születés, melynek szülei
Varga Mátyás 1856-1930 (Varga Mátyás és Budai Katalin) és Horváth Rozália
1852-1931 (Horváth János és Kerék Borbála)

Jól látszik, hogy datálás szerint 1850-ig göngyölítettem fel a dolgot.
Ami érdekes, hogy elmodás alapján Rácz József szegrül-végrül rokona annak a
Vajai családnak, akié volt a káli medence. Sajnos még a kapcsolat nem
találtatott meg.

Egyelőre ennyi. Ha valakinek ezen a vidéken van még Vajai, Ángyán, Kerék
nevezetü Őse, ne kíméljen. :o)

Szerintem nem sértődök meg, ha a 20 éve használt nickemen szólítotok. Így
több Attilát is lehet majd megszólítani.

Üdvözlettel
Pitecus