[Csaladtortenet] Kutatas-kezdes Szilardnak

Kocs Janos kocs at rdsbv.ro
2004. Már. 4., Cs, 13:25:00 CET

Kedves Szilard!
Szeretettel koszontelek a listan, biztos vagyok abban, hogy sok hasznos
percet fogsz korunkben tolteni es rengeteg informaciot kapsz a tagoktol,
hataron innen es tulrol is.
A kezdet a legnehezebb, de ha majd beindul ...na, csak gyozzed
turelemmel!
Minden kutatasi modszer attol fugg, hogy mi is a celod vele. Ha csak a
"szarmazasi vonal" erdekel (ded- es ukszulok testvereinek leszarmazottai
nelkul) akkor gyorsabban megy. De az a szebb, ha "agastol-bogastol"
probalod osszeallitani a csaladfat, hiszen igy akar olyan rokoni
kapcsolatokat is fel fogsz fedezni amire korabban nem is gondoltal.
A nagyapad anyakonyvi kivonataban kell szerepeljen az o szuleinek a
neve, es azzal mar visszabb is leptel egy generaciot. A szuletesi /
keresztelesi hely is ott szokott lenni, onnan mar nagyjabol meglesz a
telepules (egyhaz), amelynek anyakonyveit at kell majd nezzed. A
magyarorszagi lehetosegrol majd az otthoniak irnak,  ha esetleg Erdelybe
vezetnek a vonalak nagyon szivesen segitek informaciokkal az itteni
lehetosegekrol. Altalaban 1757-tol vannak egyhazi feljegyzesek.
Tudom, hogy fura modszer, de en egy telepulesrol kiirom minden hasonlo
csaladnevu szemely adatait, es az otthon nyugalmaban kesobb megrobalom
osszerakni a csaladfat. Ugy kezelem mint egy nehez keresztrejtveny. Es
ha mar anyakonykozelbe jutottam, odafigyelek a csalad no tagjaira is,
nagyon szep "oldalagakat" lehet osszerakni.
Hasznos idotoltest kivanok, megegyszer!
Janos - Sepsiszentgorgyrol