[Csaladtortenet] palasthy

Koenczoel Antal KoenczoelA at t-online.de
2004. Már. 3., Sze, 22:09:55 CET

Kedves Vértesi Tamás,
a Palásthy család nyitrai ágának családfáját húsvétkor hozom Vénekre.
A Banghák Véneken hajosmolnárok voltak, tehát valoszinü, hogy az illetö nagyapja
az én nagyapám egyik testvére.
Könczöl nagyapám pedig a Pápóc melletti Rábakecskéden (ma Kenyeri) született,
tehát valószinü, hogy a pápoci anyakönyvekben rokonok szerepelnek. Egyik ükapám
pl. onnét nösült.
A Székely családot nem tudtam még 100 % -osan azonositani, de valószinüleg a
vargyasi Székely családról van szó. Az ösfámon igy fest : Sz.Anna Enesén ment
férjhez 1790-ben, férje Mesterházy László. Szülei Sz.László, ki 1805-ben halt
meg Enesén és valószinüleg Farádon született kb.1729 és Enessey Anna Mária ki
1745-ben született Enesén.

Kedves Benke Zoltán,
sajnos a Palásthy könyv csak a 19.sz. közepéig tartalmaz adatokat.
Kunszentmártonban 1762-ben Palásthy Mihály (fel.Somogyi Ilona) és testvére
Palásthy János (fel.Farkas Kata) éltek. Mihálynak József és István nevü fiai
voltak, de ezek utodai már nem ott laktak. Jánosnak szintén János nevü fia
(fel.Fazekas Ilona) három fiunak volt az apja: Pál, Adám, Imre. az utóbbi
Óbecsén élt, a másik kettöröl nincs további adat.

Kedves Péter atya,
örülök, hogy Sárvári születésü tagunk van. Nagyapám ügyvédi rendelöje a Bem
uctcában volt, édesapám ott született.
Nagyapám bátya volt Könczöl Antal esperes plébános. Sokat hallottam róla és
Géfin Gyula könyveit is olvastam, de kiváncsi lennék, hogy lehet-e róla kapni
adatokat a püspöki levéltárból. Tudom, hogy 1920-ban Tóni bácsit az Osztrákok
Pörgölényböl vagy Rohoncról ahól akkor plébános volt, kiutasitották, mert a
plébániára kiirta hogy "nem,nem , soha".

Kedves Némethy Zsolt,
Freiburgból Münchenbe irok, tii. az ösfámon van egy Némethy Rozina, akit
sehogyan sem tudok azonositani. A sopronmegyei Mihályiban elö Bognár Miklós
felesége volt ( a Bognár családfát Kempelen közli).

üdvözlettel mindenkinek
Könczöl Antal