[Csaladtortenet] bemutatkozás

Papp Albert tarnics28 at netquick.hu
2004. Már. 1., H, 19:35:09 CET

Az elmúlt napokban jelentkeztem be a listára. Sajnos bemutatkozó levelem
visszajött illetve valószínű nem jó formátumban küldtem el, ezért most újra
próbálkozom.
Mindenek előtt Mindenkit szeretettel üdvözlök. Papp Albert nyugdíjas
gépészmérnök vagyok, véletlenül találtam a listára és nagyon megörültem
neki. Nyugdíjba menetelem után hozzájutottam egy 1785-ös II József nevében
kiadott és családunkat érintő adományozó levél másolatához (természetesen
latin nyelvű melynek lefordítása mindezideig nem sikerült), és ez alapján
kezdtem a családfa kutatáshoz. A még élő rokonok kikérdezésével kezdtem.
Ilymodon a reméltnél eredményesebben eljutottam az 1800-as évek elejéig, de
itt megakadtam.
Dédapám Oláhláposi Papp György Oláhláposon volt jegyző édesapja, ükapám
Oláhláposi Pap Miklós pedig 1833-ban ugynitt volt görög katolikus pap. Az Ő
édesapja Oláhláposi Pap György kapta a fent említett adományozási okiratot,
az okiratban az is szerepel, hogy 1677-ben Apafi Mihály is csinált valamit
az Oláhláposi Pap családdal.
Nagy segítség volna számomra, ha valaki tanácsot adna mimodon, lehet az
Északerdélyi Görög Katolikus anyakönyvek kutatásához hozzájutni. Engem az
Oláhláposi mai nevén Tirgu Lápus-i érdekelne elsősorban. Érdekelne az is
hogy juthatok a "Királyi könyvek" CD-n megjelent példányához, vagy milyen
kiadványban találhatnák esetleg adatot a 1700-as évek kisnemesi családjairól
.
Minden segítséget és jóindulatot előre is köszönök.
Tisztelettel: Papp Albert
---