[Csaladtortenet] (nincs tárgy)

Inzsol Richard Peter OPraem fr.peter at freemail.hu
2004. Már. 1., H, 08:39:34 CET

Kedves Tamás!
Kedves Listatagok!

Köszönöm szépen kedvességeteket!

Remélem, senkit nem fog feszélyezni, hogy pap vagyok, kérem is, hogy
hadd tegeződjünk, és engem mindenki szólítson egyszerűen Péternek,
vagy aki ragaszkodik hozzá: Péter atyának :o)))
Köszönöm!

Tamás!
A pápóci származású áldozárral kapcsolatban, ami most így kapásból
eszembe jut: az "Au...", több, mint valószínű a bécsi "Augustineanum"
intézetét rejti. Túl sokat nem tudok erről az intézetről, de a XIX. század
második felében elég sok magyarországi fiatal papot küldtek ki ide a
felszentelése után felsőbb teológiai tanulmányokra, akik a hazatérésük
után gyakran lettek szemináriumi tanárokká, nevelőkké.
De szívesen utánanézek ennek az intézetnek!
A veszprémi papok névsorát pedig valószínűleg a veszprémi Püspöki
Levéltárban meg lehet kérdezni, így a keresett áldozár adatait is.
Sajnos, tudtommal a veszprémi egyházmegyében nem adtak ki
történelmi névtárat (Szombathelyen igen), de ennek is utánanézek!
Ha felajánlhatom - szívesen teszem - ha valakinek gondja akadna egy-
egy plébános atyánkfiával anyakönyv-kutatási ügyben, csak szóljon
nekem bátran, igyekszem bevetni minden protekciómat! :o)))

Szeretettel:
Péter a.